Project Description

Palmer Group er en vinimportør som arbeider med Vinmonopolet, HoReCa og bedrifts-markedet. Med 30 listeføringer hos Vinmonopolet, innhold som skulle skreddersys mot HoReCa markedet, og ønsker om en markedskanal mot den vanlige bruker, innledet vi et spennende prosjekt med Palmer.

SNAKK’OM PALMER

Snakk Om er Palmer sitt kundemagasin som kommer ut 2 ganger i året. I magasinet Snakk’Om Palmer er fokuset å spre kunnskap om produktene vin, brennevin og øl. Hvordan produktene passer til forskjellige matretter er også en viktig del av kundeopplevelsen. For å holde på den gode kundeopplevelsen, kan kundene lese Snakk Om både på mobil, lesebrett og pc.

PAPIR OG DIGITALT

Med vår erfaring innen magasinproduksjon, bistår vi med både innholdsproduksjon og designproduksjon av utgavene. Gjennom tett samarbeid av journalister med lang redaksjonell erfaring om den type innhold Palmer var på jakt etter, teamet til Palmer og grafisk avdeling, kommer magasinet ut i papirformat og i en lekker digital versjon.

Mens magasinet trykkes, produseres den digitale utgaven i HTML. Når korrekturen er gjennomført er magasinet tilgjengelig på nettsiden, og kan distribueres ut i digitale kanaler.

Snakk Om Palmer
Snakk Om Palmer

NETTLØSNINGER

En viktig forutsetning før vi begynte arbeidet med Palmer.no, var kommunikasjonen opp mot databasen til Vinmonopolet. For å gi merverdi til brukeren, kombineres produktdata fra Vinmonopolet med tilleggsinformasjon som Palmer har i sin database. Vi har med dette satt opp en nettside som gjør det enkelt for brukeren å søke på ulike produkter, finne utfyllende informasjon, og handle de hos Vinmonopolet.

Ettersom Palmer er en vinimportør var det også behov for å lukke deler av nettsiden. Vi har derfor satt opp en egen innloggingsfunksjon for HoReCa kundene til Palmer Group.

NETTBUTIKK

Palmer ønsket muligheten for å selge ulike produkter som tonic og olivenolje gjennom nettsiden sin. Her implementerte vi en av verdens mest brukte plattformer, WooCommerce. Denne gjør det enkelt for Palmer å legge til nye produkter, håndtere reviews fra brukerne, samt tilby en brukervennlig nettbutikk til sluttbrukeren.

I tillegg har satt vi opp funksjoner som håndterer nyhetsbrev og registrering av arrangementer.